بر اساس تحقيقي كه در نشست انجمن آمريكايي فشار خون بالا گزارش شده است، روزي نيم ساعت گوش دادن به موسيقي ملايم فشار خون را بطور چشمگيري پايين مي آورد.
در اين مطالعه، محققان مشاهده كردند در ميان افرادي كه پرفشاري متوسط خون داشتند، فشار خون آناني كه مدت يك ماه روزي نيم ساعت موسيقي كلاسيك گوش دادند به ميزان چشمگيري كاهش يافت.
دكتر پيترو اي. مودستي از دانشگاه فلورانس ايتاليا گفت گوش دادن به موسيقي ملايم آرام بخش است و در بسياري موارد اثر آن روي كنترل اضطراب و كاهش فشار خون ثابت شده است.
در اين مطالعه، محققان در مجموع روي ۴۸بزرگسال ۴۵تا ۷۰ساله كه براي كنترل بيماري پر فشاري متوسط خونشان دارو مصرف ميكردند تحقيق كردند.
از اين تعداد ۲۸نفر هر روز در حين انجام ورزشهاي تنفسي آرام و كنترل شده ۳۰دقيقه موسيقي كلاسيك گوش ميدادند.
در كارهاي روزمره ۲۰تن ديگر كه بعنوان گروه كنترل در نظر گرفته شده بودند هيچ نغييري داده نشد
nathan | ارتقاء : حدود 2 ماه قبل | ارسال : حدود 2 ماه قبل
آرش جان
من به سختی در دنباله می آیم و نمی توانم به طور کامل بر آن اشراف داشته باشم،از طرفی تعلق خاطر زیادی نسبت به دنباله دارم برای همین از شما تقاضا می کنم بنده را از محبت و راهنمایی خود محروم نکنید .
- تا کنون 19 رای مثبت و 0 رای منفی به این لینک داده شده - تا کنون 0 نفر این لینک را در لیست مورد علاقه خود قرار داده ( اند ) - این لینک مربوط به هیچ کدام از موضوعات مورد بحث نمی باشد
موضوع مورد بحث :
کاربرانی که رای داده اند ( سبزها مثبت ،قرمزها منفی )
سلام. مرسی ناتان جان
خوشحال می شوم اگر قصوری از من سر می زند فورا به بنده اطلاع دهید .
با سپاس
اختیار دارید قربان. قصدم جسارت نبود
این کامنت توسط arash1973 در ۲۸ ارديبهشت ویرایش شد
آرش جان
من به سختی در دنباله می آیم و نمی توانم به طور کامل بر آن اشراف داشته باشم،از طرفی تعلق خاطر زیادی نسبت به دنباله دارم برای همین از شما تقاضا می کنم بنده را از محبت و راهنمایی خود محروم نکنید .